28-05-2016

Cranberry cheesecake muffins



Sinds vandaag weet ik wat mijn antwoord zou zijn, als iemand me zou vragen wat ik ongegeneerd zou eten als ik een dag geen Diabetes zou hebben. Deze muffins. Zonder. Twijfel.
Een tijd geleden dacht ik de lekkerste muffin ooit geproefd te hebben, namelijk die met cranberry's en witte chocolade. Eigenlijk wel jammer, want dat betekent dat je niet meer hoeft te wachten op wat nieuws en beters. Gelukkig bleek niks minder waar te zijn toen deze muffins het daglicht zagen. Dat moment was vrij kort, want al vrij snel verdwenen ze weer het donker in (lees: mond). Ik denk dat ik voor een gedeelde eerste plek zou stemmen...
Dit is het soort muffin dat je verstopt voor je hubbie nadat je ontdekt hebt hoe lekker ze eigenlijk zijn. Of die muffins die je als verassing voor iemand maakt, maar zelf de hele collectie van oppeuzelt nadat je er een hebt geproefd (want dat moet je natuurlijk altijd doen, stel je voor  dat je vieze muffins weggeeft!) Verdrietig vertel je vervolgens aan die persoon dat je zulke goede intenties had, maar dat door een kleine rekenfout helaas het recept mislukt is.
Nou GENOEG GEZWETS, let's get cooking!

Ingrediënten voor 6 muffins:
- 50 g zuivelspread
- 115 g suiker
- 100 g bloem
- 1 tl bakpoeder
- 75 g cranberry's
- 1 ei
- 1/8 tl zout
- 2 1/2 el zonnebloemolie
- 1/2 tl vanille

  • Zet de cranberry's te week en klop de zuivelspread op met een grote eetlepel suiker en zet het in de koelkast. 
  • Zeef de bloem en bakpoeder boven een grote kom en voeg het zout toe.
  • Mix in een andere kom het ei, de vanille, olie, uitgelekte cranberry's en de overgebleven suik toe en mix dit vervolgens met de droge ingrediënten tot een mooi beslag.
  • Schep het beslag in 6 vormpjes en verdeel in het midden van ieder vormpje het zuivelspread-mengsel.
  • Bak de muffins circa 25 minuten en laat ze afkoelen op een rooster.


> Er is al weer een nieuw cheesecake muffin recept in aantocht, to be continued...!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten