04-04-2016

Gevulde portobello's


Gevulde portobello's stonden al tijden op mijn to-do-list om een eigen recept mee te ontwikkelen. Als ik dan een succesvolle samenstelling gevonden zou hebben, zou ik deze natuurlijk delen. Dat moment is hier!
Vandaag maakte ik deze heerlijk kazig gevulde portobello's die het doen voorkomen alsof je thuis uiteten bent. Ze zien er súper mooi uit en ze smaken net zo mooi als dat ze eruit zien. Echt een recept om indruk te maken op je gasten!
Het is een vegetarisch recept, maar gezien mijn lieve vriend liever geen maaltijd zonder vlees heeft, aten we er een mix van gebakken krieltjes met gebakken hamblokjes bij. Mnommm!

Ingrediënten voor 4 gevulde portobello's
- 4 portobello's
- 1 knoflookteen
- 1 1/2 tl paneermeel
- 80 g zuivelspread
- 30 + 10 g geraspte Parmezaan
- 1 1/2 el pijnboompitten
- peterselie

  • Verwarm de oven voor op 175 graden.
  • Snijd de steeltjes van de paddenstoelen en hak ze fijn. Doe hetzelfde met de knoflook en fruit beide in wat olie met zout en peper voor ongeveer 6 minuten.
  • Meng de gefruite steeltjes en knoflook goed met de zuivelspread, het paneermeel, 30 g Parmezaanse kaas en 1 tl peterselie tot er een dik mengsel ontstaan is. Breng het op smaak met zout en peper.
  • Leg de holle portobello's op een bakpapier, vul ze met het mengsel, strooi de overige Parmezaanse kaas erover en verdeel de pijnboompitten. Bak ze gaar in circa 15-20 minuten, bestrooi ze met wat extra peterselie en serveer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten