12-07-2016

Rösti ovenschotel met shoarma en sperziebonen


Oorlog op het bord van vriendlief
Okeeeee, mijn vakantie in Frankrijk zit er weer op, al twee dagen zelfs. Ik denk dat ik vast niet de enige ben die moeite heeft met direct weer uitgebreid in de keuken staan. We hebben overigens ook gewoon op de camping zelf gekookt, maar dat is blijkbaar toch niet helemaal dezelfde soort van moeite nemen. Toen we terugkwamen zijn we nog een keer samen uiteten geweest in Nederland. We sloten het Franse verhaal af in een oer-Hollands pannenkoekenhuis (ik ben té dol op pannenkoeken eten in pannenkoekenhuizen).
Vandaag wilde ik toch echt wel weer de draad oppakken, en om het niet te zwaar te maken maakte ik dit super simpele recept. Ik maak dit recept al 6 jaar en ben het nog láng niet zat. Op mijn vorige kookblog, die ik vanuit mijn toenmalige woonplek in Portugal bijhield, was dit bij uitstek het populairste recept onder de volgers. Ik hoop dat ie het bij jullie ook in de smaak zal vallen, maar ik geloof niet dat het mogelijk is dat er iemand is die hier niet van kan genieten!

Ingrediënten voor 2 personen:
- 300 g shoarmavlees
- 400 g rösti
- 300 g sperziebonen
- 75 g geraspte oude kaas

  • Verwarm de oven voor op 220 graden en zet een ovenschaal klaar.
  • Kook de boontjes beetgaar met wat zout en bak de shoarma gaar zonder extra bakvet te gebruiken.
  • Meng de rösti met de geraspte kaas, schep het vlees in de schaal, verdeel daarover de afgegoten boontjes, maak het af met het rösti-kaasmengsel en zet de schaal voor 45 minuten in de oven.
  • Serveren met knoflooksaus, of een gezonder alternatief: appelmoes (en tabasco)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten